الأحد، 7 مارس 2010

الاستنزاف العاطفي

لما اعتبرت ان البنت وسيله ضغط قلت طبيعي ان هم حيستعملوا كل الاسلحه المشروع منها و الغير مشروع

ولكن ان يتحول الموضوع لتسول و شحاته مش كده تبقي صعبه شويه

ان يكون كل همهم انهم يحصلوا علي اي فلوس و خلاص تحت اي مسمي

مره البنت عايزه لبس
مفيش مشكله اجيب 6 اطقم كامله و مشفتش فتله منهم عليها و شكلها زي العيال الي بيشموا كوله تحت الكوبري

مره ادويه بروشتات قديمه عمرها اكتر من سنه و كان المطلوب الفلوس مش اني اجيبهم مثلا

والله انا متاكد ان الفلوس دي مش بتتصرف علي بنتي لاني مره اديتها 7000جنيه اتجاب بيهم طقم كاوتش و جنوت لعربيه الهانم


مع العلم ان كل ده و انا مش بشوفها لاني معيش حكم لغايه النهارد
و لاني مش عايز اجرجرها هي و بنتي في الاقسام


ها ماذا تفعل لو كنت مكاني؟؟؟؟؟؟؟؟

اعضاء جمعيه المرأه المتوحشه يمتنعون.

هناك 11 تعليقًا:

غير معرف يقول...

لا متطلقين مرتاحين
ولا عايشين يسودوا عيشة بعض ليل ونهار تحت سقف واحد مرتاحين
بس بردة الطلاق ارحملها بدل ما تعيشوها في جحيم معاشرة ابوين كارهين الهوا اللي بيتنفسوا شريكه

بكرة ترجع لحضنك ويارب تحبك اكتر ما حبيتها انت

غير معرف يقول...

كل يوم بكتشف انك انسان كدااااااااااااااااب
انت كداب كدب يابني
ايه بيجري في دمك الكدب
منين بتجبلها 6 اطقم ومبتشوفهاش زي مبتقول
ومنين بتقول شكلها عامل زي العيال اللي بيشموا كله
لاحول ولا قوة إلا بالله
منين بتقول انك بتدفع نفقه لاتزيد عن 200 جنيه ( ده طبعا في مدونك القديمه )
وانت بتقول دلوقتي انا اديتهم 7000 جنيه وجابت بيها جنوط
عرفت منين يعني
انت اهبل
ده اقل عربيه ممكن تجيب جنوط ليها مش اقل من 10000 جنيه
شوفت وعرفت مكنها وانها جابت جنوط لعربيتها منين
انت مش قبل كده في مدونتك اللي اتمسحت قولت معرفلهاش سكن وعلشان كده مش عارف اشوف البنت


عمال تحارب سنين علشان تشوف البنت وعملتلها قضية نشوز وحرمتها من المؤخر والمتعه بلعب المحامين
وهي اخدت شقتك اللي لماك ودافع فيها دم قلبك بالرشوه زي مبتقول
وطيبتك وحنينك ياعين امك ياخويا مش مخلياك تجرجرهم في القسم هي البنت علشان تشوفها

علي فكره انا مش بقولك الكلام ده شتيمه فيك او ليك اساسا
انا بقول الكلام ده علشان الهبل اللي لسه مصدقينك وبيتحسروا علي حالك وبيشدوا من ازرك


وانت لو راجل فعلا
متمسحش الكلام ده
واعرض رايك والراي الاخر
ياكيمو

غير معرف يقول...

انا ليه راي في موضوع انها بتضغط عليك بموضوع البنت ده

الست بتعمل كده زي طليقتك في حالتين
اذا كانت لسه بتحب جوزها او طليقها فعايزه يدوق نار بعده عن عياله علشان يتربي ويتعلم الادب



او ان الاب انسان قذر جدا وهي عايزه تنفد بجلدها هي وعيالها من سوء اخلاق الاب وتربيهم بعيد عنه علشان ميطلعوش زيه حشاش وخمورجي ومش بيصلي ولسانه ميعرفش غير الاباحه والكلام الوسخ


وانا ارجح بصراحه ان طليقتك بتعمل كده للسبب التاني وبصراحه عندها حق انا حد شايف كل قذاره في معملتك مع كل الناس علي الاقل هنا

ده اذا كان فيه اساسا مطلقه وطفله من الاصل لان كلامك كله متناقض تماما
لان الكداب دايما بينسي كدبته
وكل مابيحكيها تاني بيغلط فيها
وانت كده

واكاد اجزم انك بتألف كل ده مجرد شو وحب للشهره
مثلا زي محاسن
او التانيه اللي مدونتها اسمها عايزه اتجوز
وانت ماشاء الله زبون دائم هنا وهنا

بس دول ناس عندهم قضيه بينقشوها بكل ادب واحترام
ولم يسعوا للشهره

منك لله في الفاظك القذره


وانت كده
بقالك سنه

مطلق يقول...

انفراد ب3تعليقات متتاليه
اولا مش حمسح ردك
ثانيا انت لو متابع بجد زي ما بتقول حتعرف اني مش زبون عند محاسن او غاده
لان دول ليهم قضايا زي ما انت بتقول بس مختلفه

و بعدين شهره ايه الي انا بدور عليها ده انا حتي محدش يعرفني

و اديني كنت شجاع كفايه اني ممسحتش تعليقاتك ممكن انت بقي تخليك شجاع و تعرفني انت مين

لان الواضح انك مهتم بيا اوي و حتطني في دماغك

و الدليل علي هبلك اني قايل قبل كده اني بدفع 400 نفقه مش 200

و كمان اني شوفتها من كام شهر

و موضوع الاطقم ده كان في بوست العيد عقبال عندك

و كلامك عن الجنوت يدل علي انك عمرك ما ركبت عربيه او غالبا بتقف ادامها عشان تجرها يبقي حتشوف الجنوت منين يا مسكين

و لو كنت متابعني من زمان زي ما بتقول حتعرف اني كنت بحشش بعد ما بنتي سابتني مش و هي معايا

ياريت تفكريني كده اتعاملت بسفاله مع مين هنا

الي مستغربله كم الشتيمه الي خرجت من شفايفك الي لسه واكله بيهم عيل صغير و في الاخر بتقولي الفاظي انا


ياريت تكون رسالتك وصلت للهبل الي لسه مصداقني زي ما انت وصفتيهم

shahy يقول...

السلام عليكم

انا مش هقدر اقولك ماذا افعل لو كنت مكانك لاني ماعرفش تفاصيل كتير عن الموضوع
بس انا شايفة انك مصعب الأمور اوي على نفسك مش قصدي من ناحية احساسك وشعورك ببعد بنتك عنك لان دي حاجة ربنا وحدة اللي يعلم بتيقى صعبة اد اية انا بس شيفاك قافل الدنيا على نفسك اوي ومش بتدي فرصة لحد انة يشاركك ولو حتى بكلامة
انا طبعا ممكن اكون كونت فكرة غلط بس هو دة اللي فهمتة وخصوصا بعد لما قريت الدعاء بتاعك
بص حواليك تاني كويس اكيد هتشوف حاجة ماكنتش شايفها وخلي ثقتك بربنا كبيرة
وارجع واقول محدش عارف الخير فين
وربنا معاك و يلهمك باللي فية خير ليك ولزينة ان شاء الله

تحياتي

مطلق يقول...

معاكي حق يا شاهي محدش يعرف احساسي الا الي جربه

أميرة الرومانسية يقول...

عارف يا كريم انا مش مستغربة اي كلام بتقوله علي طليقتك لان فعلا في ناس مريضة كدا كتير
ايوة هي مريضة كل التصرفات اللي هي بتعملها ديه مش ممكن تكون من انسانه سليمة وبتخاف علي بنتها علي الاقل
وعلي مشاعرها
ربنا يحفظلك بنتك من كل سوء ويبعد عنها شياطين الانس والجن

مطلق يقول...

اميره الرومانسيه

ربنا يجمعني بيها في الاخره انشاء الله لاني مظنش ان ده ممكن يحصل في الدنيا

غير معرف يقول...

هو مفيش حل لمشكلتك دي

عموما انا اعرف ناس كتير اطلقوا واتكلكعت معاهم كده بس كام سنه والدنيا بقيت الطف وشافوا ولادهم واتجوزوا وجابوا ولاد كمان

انت بس اللي واقف عند نقطه وموش عايز تتحرك

ربنا معاك

غير معرف يقول...

حبيبي انت واجع دماغك ليه وعمال تكع من دم قلبك وتدفع اللي يطلب منك وانت شاكك انه مش هيروح لبنتك او انه بيتنصب عليك ، شكلك كده عايزهم يرضوا عنك ولا يشكروا فيك وفي شهامتك ، اصحي فووووق ... كل ما هتلبي طلباتهم كل ما هيركبوك ويلعنوا فيك زيادة كل ما تيجي سيرتك وقدام بنتك يبقى العقل بيقول مادام كده كده هيتلعن ابو اللي جابك ، يبقى اذا كان للبنت طلبات ولا مصاريف يدبروها هم بمعرفتهم وبعدين يجيبوا لك الفواتير تدقق وتمحص فيها اللي يعجبعك تدفعه واللي ما يعجبكش يروحوا به المحكمة هي تدقق بمعرفتها وتقول اذا كان فواتير صحيحة وتستحق الدفع ولا فواتير مضروبة طبعا بعد النظر لحالتك المادية اذا كانت تسمح ولا لأ ،، ونصيحة ياريت ولا فاتورة تعجبك وما يبقاش قلبك واجعك قوي كده علشان هما مش هايسيبوا البنت تموت من الجوع ولا هيبطلوا يشتروا لها الدواء في انتظار الفرج من ولإحسان من طلعتك الكريمة.

مطلق يقول...

غير معرف

رغم انك بتتريق و مصمم علي استفزازي الا اني مش حغلط فيك علي الاقل دلوقتي